Yayıncılık Yönetimi

Yayıncılık Yönetimi Tezli ve Tezsiz Yüksek Lisans Programları

Türkiye’de ilk defa Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde açılan “Yayıncılık Yönetimi Yüksek Lisans Programı” ile hem akademik alandaki, hem de sektördeki boşlukları gidermek amacıyla eğitim faaliyetine başladı.

Geleneksel yayıncılığın tarihi geçmişe uzansa da, çağdaş yayıncılık yöntemleri oldukça yeni. Günümüzde daha çok geleneksel yayıncılık yöntemlerinin kullanılması, çağdaş gelişmelere ayak uydurmayı güçleştiriyor. Dijital veya elektronik yayıncılık uygulamaları; internet yayıncılığı, zenginleştirilmiş içerik yayıncılığı ve mobil yayıncılık çalışmaları ile önem kazanıyor. Yayıncılık alanında geleneksel yayıncılığın yanı sıra, dijital yayıncılık da önemli bir pay alıyor. Amerika’da yakın gelecekte elektronik yayıncılığın cirosu ile geleneksel yayıncılığın cirosunun eşitleneceği tahmin ediliyor.  Çağdaş Yayıncılık ve Yayıncılık Yönetimi Programı; yayıncılık türleri, yeni metin türleri (örneğin hipermetinler), editörlük, mobil yayıncılık uygulamaları, internet, dil ve çeviri sorunları, yaratıcı yazarlık atölyesi gibi alanlarda eğitim veriyor.

Tezsizden tezliye, tezliden tezsize geçiş imkânı da bulunan Programdaki bazı dersler şöyle:

  • Yaratıcı Yazarlık Atölyesi
  • Editörlük
  • Yayıncılıkta Çeviri ve Dil Sorunları
  • Yayıncılıkta Yeni Eğilimler
  • Elektronik Telif Hakları Yönetimi
  • Sektörel Yayıncılık
  • Yayınevi İşletmeciliği
  • Elektronik Yayıncılık Uygulamaları
  • Elektronik Yayıncılık Uygulamaları
  • Dergi Yayıncılığı
  • Çocuk Yayıncılığı
  • Yayıncılıkta Reklam, Yönetim ve Halkla İlişkiler
  • Sosyal Medyada Yayın Pazarlaması
  • Uluslararası Yayıncılık Yönetimi

 


Bu sayfa Journalism tarafından en son 15.12.2015 12:25:45 tarihinde güncellenmiştir.

HIZLI ERİŞİM