Medya Ekonomisi ve İşletmeciliği

Medya Ekonomisi ve İşletmeciliği yüksek lisans programının açılış amacı 90'lı yıllarda ülkemizde hızla artan yazılı, görsel ve işitsel medya işletmeleri için vizyon sahibi, çağdaş işletmecilik bilgisine sahip, ekonomi, işletmecilik ve gazetecilik bilgilerini birarada bulundurabilen insan kaynağını yetiştirebilmektir. Bu amaca uygun olarak program 1993 yılında açılmıştır.

Medya sektörünün gücü ve öneminin yanısıra sektörü meydana getiren işletmelerin yönetimi, ekonomisi, finansmanı, risk yönetimi, ürünlerinin satış, pazarlama ve dağıtım ile insan kaynağına yaptığı yatırımlar da son derece önemlidir. Basın Ekonomisi ve İşletmeciliği Anabilim Dalı, ulusal ve uluslararası medyanın çağdaş yapısının gereksinimlerine göre oluşturduğu programıyla ekonomi, işletme ve finansman konularında donanımlı, yazılı, görsel-işitsel medya, internet medyası ve yayıncılık sektörü başta olmak üzere, ulusal ve uluslararası düzeylerde etkin rol ve görev üstlenecek uzmanlar ve araştırmacılar ile medya sektöründe istihdam edilmek üzere vizyon sahibi, çağdaş yöneticiler yetiştirmeyi hedeflemektedir. Bu programın en önemli avantajı sektörün ihtiyaç duyduğu karar verici ve yönetici konumuna gelebilecek insan kaynağını ekonomi , finans, maliyet ve bütçeleme , dağıtım, pazarlama, yönetim ve organizasyon bilgisi yönünden yetiştirerek sektörün gazetecilik alt yapısına sahip yönetici ihtiyacını karşılamaktır.


Bu sayfa Journalism tarafından en son 20.04.2016 10:32:14 tarihinde güncellenmiştir.

HIZLI ERİŞİM